20120306

Saknar ni mig?

Hej!
Nu är jag redo för lite bloggande igen. :) Fast inte här utan

20111215

Jul i köket

 
Som sagt det blir inte tätt mellan inläggen för tillfället, påbörjade detta inlägg första advent! Det är ju så mycket mysigare att ligga i soffan och titta på vår lilla tjej och det hjälper ju inte direkt att vi inte lyckats fixa internet i huset än.
Det har inte blivit så mycket pyntat här heller, men lite adventsstjärnor och -stakar har vi fått upp. Imorgon ska jag försöka hinna med lite julstädning så kanske jag vågar visa resten av huset. 

Ha en fin kväll.

20111201

1:a december


Ojojoj, här står det visst stilla! Men nu är det ju så att vi fått vår underbart goa dotter. 1 vecka fyller hon idag och oj vad fort dagarna går.

Försäljningen av lägenheten gick fint och nu har dom nya ägarna flyttat in.. undrar hur det ser ut där inne nu?!
Jag håller på och fixar lite med en ny blogg eftersom vi inte bor kvar på Kasernhöjden längre.

Om ni är nyfikna på hur vi bor nu får ni gärna hänga med till:


Kanske inte händer så mycket där de
närmsta dagarna men snart så!

Kram Elin

20111012

Visning av Kasern407

Här händer det inte mycket! Har haft fullt upp med husrenovering och fix i lägenheten.
Imorgon är det dags för visning! Vill ni se fler alla bilder från vår lägenhet får ni klicka er vidare till mäklarannonsen.
Foto: Johan Hellström, Studio054
Hoppas det är någon som gillar vår lägenhet och kommer att trivas här minst lika bra som vi gör.
Ha en fin dag!
KRAM Elin

20110924

Planering - vardagsrum

Idag har vi farit runt och spanat in golv. Den läckert rödbruna parketten ska bort illa kvick. Vi hoppas såklart att det ska ligga ett fint gammalt trägolv under parketten men för att inte bli alltför besvikna har vi nu valt ut ett vitlutat furugolv. Taket behöver troligtvis någon omgång färg och så får vi se om vi orkar göra något med väggarna i år. De ser väldigt vita och fina ut men skenet bedrar! På väggarna sitter en läskig strukturtapet. Den är dessutom målad, så det lär inte bli lätt att ta bort den.

Nej nu blir det middag, köttfärslimpa fyllt med fetaost. Mmmm

Ha en fin kväll!


20110920

Vi har köpt hus!

Känns lite galet! Vi älskar ju vår lägenhet och hade tänkt här i flera år, men när det här huset dök upp så kunde vi inte låta bli.
Så snart får ni följa vår husrenovering.

20110813

I ett annat hörn

Har flyttat om sakerna lite i lägenheten, på det svarta skåpet finns numera en grå samling. Tycker att plommonen passar riktigt bra in bland det grå och svarta kanske skulle ta in lite mer plommonfärgat i vardagsrummet...

Nej nu ska jag göra mig fin! Jag ska nämligen "göra stan" med Linnéa och Moa ikväll. Det ska bli intressant att se vad bebisen i magen tycker om hög musik och en dansande mamma.

Ha en fin kväll!

20110811

och så lite nytt här hemma

Kunde inte motstå dessa fina förvaringsboxar från Lisbeth Dahl. De passade bra med tavlan och lampan. Usch vad jag ogillar handtagen på byrån, måste verkligen hitta nya  snart...

20110809

Lite nytt i stugan

Hej där!
Det blev visst ett litet blogguppehåll på semestern. Vi har haft det så bra, bästa sommarsemestern ever. Vi startade med en helg med fina vänner på östkusten norr om Uppsala och avslutade med härliga dagar i stugan. (Vi har såklart gjort massor med andra trevliga saker på semestern men det kanske jag tar en annan dag...) Sista kvällen målade vi och satte upp hyllan ovanför sängen och idag tror jag att Johans föräldrar har kopplat in elen så nu kan vi mysa där inne hela hösten.


20110715

Det blommar!


Äntligen blommar anemonerna på balkongen. Det verkar som om det är de blå som trivs bäst hos oss. Kram Elin

20110702

Här är det snorigt och hostigt. Hur länge ska vår sommarförkylning hålla i sig egentligen?! Denna helg massor råder vila och massor med god mat.

Jag var i alla fall pigg nog att inhandla lite nya sommarkläder till den växande magen. Blåvitrandig klänning från second female och läderskärp med söta blommor från vila.

Har även kollat runt i stadens antikaffärer och loppisar efter ett skåp utan resultat. 

Ha skön lördagkväll!

20110630

Liiite tidigt kanske...

... men jag kan inte låta bli att planera barnrummet. Just nu lutar det åt Kaspar från Sandbergs. I helgen ska jag ut på skåpjakt. Stort och gammalt ska det vara.

20110629

Finns det något bättre...

...än att ha en liten bebis i magen? Måndagens ultraljud var det häftigaste jag varit med om. Helt underbart! Åh vad jag längtar till hösten. ;)

20110619

söndagskalas



Idag har vi haft kalas här hemma. Finaste mannen var det som skulle firas, hela mysiga familjen Härdne var här och åt Björnökaka och hallonglasstårsta. Svärmor hade med sig en galet fin bukett med pioner.

Ser ni så bra det matchar vår Anna O kudde! :)

20110614

semestertips - grön ko

Ett tips till er som passerar Värmlandsbro längs med E45:an i sommar är caféet och saluhallen grön ko. Här säljer de närproducerat kött och ostar. Är ni hungriga serveras både lunch och fika.

20110606

Senaste loppisfyndet

Här har vi haft ytterligare en underbar helg i stugan. Det var verkligen välbehövligt efter en riktigt jobbig arbetsvecka. Speciellt när denna vecka kommer bli minst lika slitsam. Åh vad jag längtar till semestern! Sex långa veckor kvar...

Igår gjorde vi ett riktigt fynd på loppisen. Två snygga och väldigt sköna fåtöljer i bambu och rotting för bara några hundralappar. Nya favoriterna har redan kommit på plats på balkongen. Grythyttanstolarna åkte ner i förrådet så nu måste vi hitta ett passande bord. Tipsa gärna! Lågt ska det vara och helst av bambu.

20110523

Projekt sommarstuga - del 3

Börjar kanske bli lite tjatig nu men nu är golvet lagt och tapeten på plats!

20110516

Projekt sommarstuga - del 2

Segelbåt från Mio, korgstol från The Country House, resterande från Åhlens.
God morgon! Så var det dags för en ny arbetsvecka, längtar redan till helgen då vi ska åka till stugan igen. Denna helg har vi letat tapeter och inredning. Hittade en väldigt fin korgstol som jag tror skulle passa väldigt bra till ett bord som redan finns i stugan. Men den var lite för dyr, någon som vet var man kan hitta korgstolar till bättre pris? Nej, dags för att knyta på mig skorna och gå till jobbet. 

Ha en bra dag!
KRAM

20110515

Söndag v. 19

Hej friska morgon!

Solen skiner och torkar upp nattens regn och snart är det dags för kalas! Söta M fyller 3 år idag. Paketen är inslagna så nu ska vi bara packa en picknickkorg och bege oss ut i friska luften. Härligt!
 
För några veckor sedan planterade jag massor med små anemon- och ranunkelknölar. Det var bara fyra knölar som tog sig, två av varje sort, resten blev små läskiga slembollar!

HA EN RIKTIGT SKÖN SÖNGAG!

ps. på fabriken kan ni titta runt bland massor med fina söndagsbilder.

20110511

Projekt sommarstuga


Det var visst ett tag sen jag gjorde ett inlägg. Har varit så galet trött på kvällarna den senaste tiden att jag inte orkat sitta vid datorn. Sen har vi varit vid Johans föräldrars stuga och grejat lite. Vi har fått äran att göra om ett av husen. I helgen gjorde vi en rivstart och plockade ut allt, rev golv, målade tak och väggpanel.

Här får ni en liten tjuvkik, som ni ser hann vi inte klart. Det återstår några lager färg, golvläggning innan det är dags för det allra roligaste: möblering och piff! :)

Kolla in utsikten, bättre kan man inte ha!
KRAM